Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Před rokem jsem vážil sto pade

... a minulou sobotu jsem doběhl závod na deset kilometrů. Zajímá vás, co jsem dělal v mezičase?

Na tloušťku jsem měl náběh vždycky, víceméně už od základní školy. Občas jsem byl tlustý více, občas méně, ale v zásadě jsem se držel v kategorii „pár kilo navíc“. To se začalo měnit až předminulý rok. Abyste rozuměli, jsem velký, vysoký chlap (190 cm) a pod stovku jsem měl naposledy možná v pubertě. Váhu jsem nikdy moc neřešil, ale tak před dvěma lety jsem se přestal hýbat úplně a, co bychom si povídali, životospráva ne-zas-tak starého mládence rozhodně nebývá ideální. Brzy jsem zabředl do koloběhu práce-internet/čtení-přežírání-spánek, bylo to koneckonců pohodlné a po rozchodu s tehdejší partnerkou (nebojte, kvůli váze to nebylo) jsem prostě chtěl mít chvíli klid.

Co se snažím kulantně naznačit; najednou jsem byl vyžraný jako prase. Nevážil jsem se dobře jeden a půl roku, ale můj střízlivý odhad na minulé prázdniny je 150 kilo. Loni na podzim jsem se jakž takž vzpamatoval, začal jsem se trochu hýbat a dost jsem shodil. Odvahu vlézt na váhu jsem získal až potom, kdy jsem si musel pořídit nové kalhoty (staré už padaly), tzn. letos někdy koncem ledna. Kolik byste řekli, schválně? Sto. Třicet. Sedm. No, vlastně skoro osm. V časech své největší „slávy“ jsem tedy musel mít přinejmenším hodně přes sto čtyřicet, a spíše ke sto padesáti.

V březnu jsem udělal něco, co jsem přísahal, že nikdy neudělám. Koupil jsem si permanentku do posilovny. Dnes máme prvního září, a váha ukazuje 114 kilogramů. Za půl roku to tedy znamená ztrátu bezmála dvacet čtyři kilo.

Pokud nepočítám pět šest tréninků se svou úžasnou sestrou, pár canců z internetu a rady od pár přátelských nabušenců z posilka, neměl jsem žádného trenéra. Jídelníček jsem upravil minimálně a s lékařem jsem nic nekonzultoval. Nebral jsem žádné léky, doplňky stravy a už vůbec ne steroidy. Nehladověl jsem nikdy a dietu jsem nedržel, kromě dvou týdnů v každém měsíci, které mám tzv. „čisté“ (bez alkoholu, sladkého a fast foodu).

Neříkám, že jsem to dělal správně. Ani neříkám, že je to bezpečné nebo příjemné. Určitě se tu vyskytne spousta odborníků na fitness, výživu nebo i lékařů, kteří budou moje psaní uvádět na pravou míru. S největší pravděpodobností budou mít pravdu. Tohle není návod, doporučení ani rada. Tohle bude prostě jenom popis toho, jak jsem to dělal já.

Blogů bude víc. V každém se pokusím zabývat jiným aspektem tloušťky, hubnutí (i když, tohle slovo nemám moc rád – nezní „shazování“ líp?) a posilování. Třeba to někoho zaujme, třeba to někomu pomůže. A možná to proložím čas od času i něčím vtipným, obávám se, že následující články budou poměrně drastické. Nejspíš se dozvíte poměrně dost věcí, bez kterých byste i přežili. Ale co se dá dělat, napsat se to musí.

 

Tak příště – o důvodech, proč lidi začínají hubnout.

Autor: Aleš Procházka | pondělí 1.9.2014 17:35 | karma článku: 17,62 | přečteno: 973x
  • Další články autora

Aleš Procházka

S knížkou po funuse - Bezbarvý Cukuru Tazaki

Tentokrát jsem si na pranýř pozval knihu populárního japonského spisovatele Murakamiho. I když v češtině nejnověji vyšla jeho starší próza, Hon na ovci, Cukuru Tazaki je jeho chronologicky nejmladším dílem.

8.6.2016 v 8:00 | Karma: 11,37 | Přečteno: 144x | Diskuse| Kultura

Aleš Procházka

S knížkou po funuse – Dívka ve vlaku

Protože hodně čtu, napadlo mě začít také psát. Tedy, psát o knihách. Čas od času zkusím napsat o nějaké té knížce, kterou můžete vidět na zdi v metru a kdo ví, snad se to někomu bude líbit a třeba mi to i vydrží.

3.5.2016 v 19:10 | Karma: 13,24 | Přečteno: 557x | Diskuse| Kultura

Aleš Procházka

Běžím

Běžím a pot mi stéká po nose a kape na pás. Běžím a na obrazovce přede mnou nějaký afroameričan vypráví něco o své náklonnosti k objemným pozadím. Ne, že by ho bylo úplně slyšet.

7.3.2016 v 7:00 | Karma: 8,26 | Přečteno: 161x | Diskuse| Ostatní

Aleš Procházka

Deadpool, aneb hubatý žoldák posílá celý svět do pryč

Na film s Deadpoolem jsem se těšil od prvního traileru, i když se mi frky v něm zdály poněkud slabší. Díkybohu to dopadlo a scénáristé si nechali lepší kousky do filmu. Pokud mohu krátce shrnout; za mě spokojenost, je to Deadpool.

29.2.2016 v 21:41 | Karma: 10,13 | Přečteno: 367x | Diskuse| Ostatní

Aleš Procházka

Jak jsem potkal… Dány?

To jsem vám takhle šel v pondělí z práce domů, tak mezi šestou sedmou. No a jdu okolo pivovaru U Medvídků, hned u Národní třídy.

25.2.2016 v 18:00 | Karma: 12,51 | Přečteno: 736x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má 6 miliard korun ročně

25. dubna 2024  11:36

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3492x
Rád bych se podělil o své skrovné znalosti Číny a Číňanů očima neinformovaného Čecha. Doufám, že se blog bude líbit.

Seznam rubrik